måndag, september 09, 2013

frilans och frihet




Efter en veckas frilansande på heltid är min viktigaste och finaste rutin den där stunden på morgonen, efter förskolan, då jag sitter på en bänk i skogen på Långholmen, går igenom nya mail, läser bloggar och ser vad som hänt på nätet under natten. Jag har som regel att jag inte får sitta med telefonen innan dess, så hela frukost-/påklädnads-/lämningsprocessen är numera telefonfri. Väldigt avstressande, faktiskt.

Idag tog jag den där fria känslan av att ingen väntar mig ett steg längre: jag gick till förskolan i träningskläder och sprang några kilometer längs vattnet medan dimman lättade. Den där inte så fria känslan av att jag inte får någon lön om ingen vill köpa mina texter motarbetades rätt bra av det.

Så nu ska jag äta lite mer frukost, duscha och sedan gå till kontoret och skriva färdigt några texter som jag har jobbat med alltför länge - och dessutom ta det första steget för att förverkliga ett drömprojekt. Wish me luck.

Det här att ge sig själv en bra start på veckan tror jag är en smart investering.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: