fredag, september 27, 2013

en resa




Här sitter jag med en kaffe och en chokladcroissant på Bromma flygplats. Bara sådär, utan någon att jaga genom avgångshallen, utan någon som skriker, packar upp väskan och sliter ut innehållet över golvet, kastar sig på samma golv och vrålar efter bulle, springer fram till främlingar som inte vill prata med barn och ler sitt bästa skräckfilmsbarnsleende. Det är nämligen bara jag.

En bra sak med att ha barn är hur mycket njutning som plötsligt finns i små, ensamma stunder. Planet sent? Great, mer ostörd egentid. Kissnödig innan flighten ska gå? Toppen, ett toabesök i ensamhet utan någon som drar i handtaget.

Jag ska alltså till Bokmässan, som alla andra. Men jag ska hänga med min mamma hela dagen och DET ska inte ni. Lyllos, lyllos mig.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: