torsdag, september 12, 2013

CHIC - andra ronden

Idag alltså: skriver och skriver och skriver (faktiskt, nu jäklar ska den här texten bli fantastisk!) och efter lunch börjar galapeppen. Idag är det nämligen dags, nya CHIC ska lanseras och jag ska för första gången gå på CHIC-galan som gäst. Lite märkligt förstås, men mest väldigt roligt. Framför allt att få träffa alla fina chiclingar igen, det var så längesedan.
För ungefär ett år sedan fick vi veta att det inte skulle bli några fler nummer av vår älskade tidning, att redaktionen skulle splittras för alltid, att vi skulle tvingas gå vidare åt helt olika håll. Och även om det har gått så bra för alla och vi håller kontakten och ses ibland, så känns det samtidigt lite sorgligt nu att fira vår bebis i ny kostym – en som vi inte har skapat tillsammans. Den kommer vara fantastisk förstås, det tvivlar jag inte det minsta på, men den kommer ju inte vara vår längre, som då.
Ändå: minnena. Är så glad att jag hoppade på äventyret som var CHIC och att vi fick utveckla och förfina det så länge som vi fick. Och att tidningen nu får nytt liv igen, det är ju bara en jättestor bonus. Heja Charlotta och resten av teamet, i kväll är det ni som glänser! Jag vet hur hårt ni har jobbat för detta och ni är så himla värda all cred som jag vet att ni kommer få. Ses senare!

Inga kommentarer: