måndag, januari 21, 2013

eget rum

Okej, tekniskt sett var det väl M som (äntligen!) fick flytta till eget rum igår och sov där hela natten utan att vakna - om man inte räknar de "Boll! Boll!" som K hörde honom säga i sömnen som vakenhet. Men det var JAG som kunde ligga och läsa med lampan tänd, hur länge jag ville utan att väcka NÅGON enda liten människa igår kväll. Det var jag som fick tillbaka mitt nattygsbord och kunde lägga de tre böcker jag halvläst de senaste femton månaderna på det. Det var jag som smög upp någon gång runt två och kikade in i det lilla rummet för att se att jo, han sov faktiskt. Jag som vaknade av småprat från rummet bredvid. Jag har FÅTT TILLBAKA MITT RUM!!! Okej, tekniskt sett är det Ks rum också, men ja, VI HAR FÅTT TILLBAKA VÅRT RUM! Hurra! Och HAN SOV HELA NATTEN.
Idag är det planeringsdag på förskolan så han och jag är hemma hela dagen. Han läser högt lutad mot mina ben as we speak. Det blir nog en bra dag, detta.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: