måndag, oktober 29, 2012

121029

Jaha, nya Blogger gör att jag inte lyckas lägga bilderna ihop som tidigare, men blev i alla fall lite nostalgisk när jag kollade på gamla bloggbilder från cirka 2008 (gud, de senaste fyra åren har varit fantastiska, men vad jag har åldrats under tiden. Har aldrig riktigt tänkt på det tidigare, men photobooth-bilderna gjorde det så himla tydligt) och tyckte att det var på sin plats med en Dagens Sköna Helena.
Ska strax gå till mitt nya kontor och hämta nycklar, för att lite senare i veckan börja jobba lite. Jag tar det ganska lugnt till en början, men frilans it is och det känns faktiskt fantastiskt bra.
Och vet ni? M har fått förskoleplats! Alldeles nära är det, ett nyöppnat ställe, och ja jag tror att det blir väldigt bra faktiskt. Minus det att han plötsligt ska sitta och äta själv på en vanlig stol och att han inte kan gå än. Men det är en dryg månad kvar, så det ska väl ordna sig? Säg ja.
Tröja, Gina Tricot. Kjol, second hand. Strumpbyxor med prickar, Bleuforet. Krage, present.

2 kommentarer:

Veronica sa...

Det ordnar sig! Sam kunde inte äta så bra själv när han började, men efter en vecka satt han och slevade in som om han aldrig hade gjort annat. Så de lär sig oerhört fort av att titta på när andra barn klarar saker :) vilket dagis blir det?

Sköna Helena sa...

Det känns skönt att höra! Och han har ju nästan en HEL MÅNAD på sig - det är ju evigheter i ett bebisliv :)