onsdag, juni 06, 2012

kaféjobb




Åh, det är så himla härligt att jobba igen. Ingen skriker utanför toaletten, ingen måste kläs på när man ska köpa lunch och ingen vill att jag ska rengöra dem efter toabesök; allt är bara rent och vuxet och kreativt.
Idag är ju röd dag, men jag jobbar faktiskt ändå. På kafé. Tar nu vad jag kallar "mellanmål", vilket alltså betyder fika mellan frukost och lunch. Man måste ju liksom fika hela tiden när man jobbar på kafé, mycket jobbigt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Veronica sa...

Visst är det skönt att få gå på toa i fred också? ;) Låter dock som att du har haft en mindre traumatisk återgång till jobbet än jag hade. Jag grät hela vägen till jobbet första dagen! Separationsångest 2.0.

Sköna Helena sa...

Så himla skönt! Toagrejen alltså, nästan bäst av allt. Tråkigt bara att man vänjer sig så snabbt. Jag grät också på morgonen förra måndagen, men sen gick det över på tunnelbanan och jobbdagen gick jättelätt. Så roligt att vara efterlängtad när man kommer hem också! Kram