måndag, februari 20, 2012

Efter ett par timmars försök till sövande av panikskrikande barn

Tar tillbaka allt jag sagt om bra föräldradagar och hävdar motsatsen.

PS. Du som ringde på dörren och bara fick skrik till svar - det passar nog bättre att komma tillbaka en annan dag.

Uppdatering: Så går man ut fem minuter för att ta en paus och gå på toa. Väl tillbaka i sovrummet har Bebis somnat. Och det var ju skönt och så men WTF? Hade jag kunnat göra så från början?! Skippat de 100 milliliterna ersättning jag proppade i honom när han mitt i skrikattacken vägrade ta bröstet, räddat ryggen som efter över en och en halv timmes (ja, överdrev lite i rubriken) nattande är misstänkt förstörd, fått lugn och ro och skrikfri kväll - bara genom att gå ut? Så mycket för att hålla handen och sjunga godnattsånger.

Uppdatering 2: Okej, var inte riktigt beredd på att han skulle somna för natten då - 19.45. Rätt mycket är förlåtet nu, känner jag.

Uppdatering 3: Ja och sedan sov han till 8 (vaknade av joller och lek i spjälsängen), efter att bara ha vaknat TVÅ gånger - en gång 22.45 (dvs innan jag somnade) och sedan vid 4. Och bara för att äta och sedan somna om. Kanske den perfekta natten.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: