måndag, april 08, 2013

liten uppdatering om MITT liv

Här sitter jag och dricker kaffe på en restaurang på Söder efter en mysig lunch med min man, som är på kurs i närheten. Ingen väntar mig, min dator är kvar på kontoret och vem vet, jag kanske tar en promenad innan jag går tillbaka? (Kanske ändå inte eftersom det snöar, men tanken är möjlig. Tanken!)

Jag har en massa roliga frilansprojekt på gång och det känns i magen att det kommer funka, detta. Jag jobbar långsiktigt den här gången, kontaktar kontakter, träffar möjliga uppdragsgivare och letar samarbeten som inte tar slut efter en ynka artikel. Och jag ser till att uppdragen jag söker är roliga och utmanande för jag har inte råd med motstånd i mitt egenföretagarliv, jag vill vilja jobba jämt när jag är på kontoret. Hemma däremot, tänker jag vara ledig.

Det kanske inte funkar varje dag, men målet som jag ser framför mig är mitt drömliv, som jag styr över helt själv. Väljer själv. Och någon gång i höst tänker jag landa det, som de säger i amerikanska filmer. Tills dess älskar jag det här uppbyggandet, planerandet, utvecklingsfasen. Vägen är målet osv.





- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket inspirerande inlägg!
Kör hårt säger jag!! Jag tror på dig. Har du den inställningen kommer du hur långt som helst, på DINA villkor.
Blir det kanske lättare att flytta till Gbg då oxå...? :)
P&K
Jennie

Sköna Helena sa...

Tack! Och ja - det finns ju i bakhuvudet, att det någon gång ska GÅ att flytta. Vi kommer, don't you worry :)