lördag, mars 16, 2013

17 frågor

Jag vill också göra den där listan som alla gör! Och eftersom M sitter med sin favvoapp (jag är en god mor, jag) passar jag på nu.


När vaknade du imorse?
När börjar det räknas som morse? Det var Ks natt i natt, men jag vaknade ju ändå när M vaknade först klockan 3, sedan somnade han om och sov till typ 5. Då orkade inte K kämpa, så M fick komma och sova hos oss. Ganska mysigt ändå, helgnätter, att ha en liten varm kropp så nära ansiktet det är möjligt.

Vad var det första du tänkte när du vaknade?
När M vaknade för att gå upp strax efter 6 tänkte jag att jag skulle ignorera det, men eftersom det var min morgon fick jag vackert gå upp ändå vid 6.30. Så tänkte nog typ: Nej. Det är lördag. Detta är inte rättvist.
 
Har du ringt nån imorse?
Nej, inte än, men väntar på att min pappa ska vakna på hotellet där han bor, så att han kan käka frukost och komma bort och hänga med oss lite. Fast först ringer han!

Vilket humör är du på?

Ganska bra ändå. Tidiga morgnar när nästan ingen annan i världen runt omkring är vaken är ganska fina ändå, med en liten glad pratglad typ att käka frukost med. 
 
Har du ont någonstans?
Nej. Inte ens i halsen faktiskt, vad skönt!

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?

Jag småäter marabous daimspetsade chokladkaka, så det är jag nog mest sugen på att fortsätta med. 

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?

Tre matburkar till Melker (ja, han föredrar fortfarande dem framför vår egen mat – men äter bra på förskolan) och en daimspetsad chokladkaka. 

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?

Facebook eller Instagram på mobilen, skulle jag tro.

Vad ska du göra ikväll?
I eftermiddag ska jag först äta vinlunch med några härliga vänner och sedan ska jag möta upp min lilla familj hos svågern, svägerskan och deras familj och vi ska hänga med en tredje familj – alla med barn i ungefär samma ålder. Det blir nog livat. 

Vilken är den första låten du sätter på idag?

Håkans nya såklart. Den är fantastisk.
 
Vad tycker du om din blogg?
Jag tycker om den som dagbok och minnessamlare och ibland tycker jag om den när jag har ett extra skrivbehov och för att sprida bilder till vänner och släktingar som är alldeles för långt bort. Om bara två veckor börjar jag frilansa på heltid, fram till sommaren, så då ska jag göra några förbättringar och roligare inlägg, tänkte jag.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Ganska exakt det jag gör nu. Lekte med Melker, väntade på att Nyhetsmorgon skulle börja.
 
Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?

Säkert, eftersom vännerna jag ska träffa brukar vara himla bra på det. Kanske för min fina kjol, som jag fick på posten igår från en alldeles fantastisk person – berättar mer när jag har bildbevis. Åh, den är så underbar. 

När fotade något senast, och vad?

Melker och pappa fotade jag med mobilen, när de satt och läste i soffan igår kväll.
 
Har du gjort av med pengar idag, på vad?
Nej, inte än. Men ska strax köpa en resa till Trosa nästa helg. 

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
Melker. Eller en pizzakartong som ligger på golvet, som vi visst missade igår kväll. 

Vad har du på dig idag?
Just nu nattskjorta (bästa plagget!) och morgonrock. Snart den ljuvliga kjolen.

Inga kommentarer: