tisdag, oktober 30, 2012

utvärdering ensamhelg

Nu är det tisdag och snart kommer min familj hem, som jag varit utan sedan i torsdags. (Höll på att skriva "saknat sedan i torsdags", men om man ska vara helt ärlig började jag nog inte sakna förrän typ i lördags.) De skulle egentligen ha kommit igår, men på grund av oväder och annat bestämde de sig för att stanna en extra natt. Vilket innebär att jag äntligen fick sova, vilket jag inte riktigt lyckats med ordentligt innan dess.
Vad har jag gjort då? Ja, vi kan väl titta på listan jag skrev när de precis hade åkt? Där kan jag bocka av följande:

- Städa mina garderober. Rensa, lägga upp på vinden, slänga, laga, avnoppa.
Well, nästan. Jag har plockat lite på ytan och det går numera att komma in i min (oerhört lyxiga, jag vet) garderob för ytterkläder, skor och väskor och det finns inte SÅ mycket annat där nu.  
- Städa M:s garderob. Lägga undan det som är för litet, ta fram det som är lagom och lägga fram sommarkläder inför Kuba-resan vi ska göra om två veckor.
Well, nästan. Jag hann faktiskt gå igenom en av lådorna igår, plockade undan pyttesöta små sockar som låg kvar och drällde och letade fram somriga shorts och hattar.
 - Hämta nycklarna till mitt NYA KONTOR.
- Skriva på papper som innebär att jag blir uppsagd från Aller Media och börjar frilansa.

Check och check!
- Vara bakis. Ha tid att må lite dåligt och inte orka ur soffan. Köpa chips, äta pizza och dricka cola.

Well, nästan. Jag mådde verkligen väldigt dåligt och jag orkade verkligen inte ur soffan. Jag orkade dock inte heller varken köpa eller äta chips och pizza (förutom den som min underbara E bakade till mig i söndags!). Usch. Jag vet inte om jag har varit så dålig i vuxen ålder, jo det måste jag ju förstås ha varit, men det där febriga, däckade, ögondroppande, nästätade, hostande, halssvidande, ynkliga tillståndet vill jag inte gärna ha tillbaka. Ni som redan har barn på dagis kan få skratta lite nu om ni vill.
- Läsa Karolina Ramqvists "Alltings början" inför mötet med min nya bok-/kulturklubb (älska!).

Har i alla fall börjat. Och jag gillar den hittills, mycket.
- Titta på alla avsnitt som kommit av alla teveserier jag följer. Börjar nog med "Don't trust the bitch in apt 23".

Check! Har även hunnit se en hel del "O.C" och "How I met your mother", så tid har jag haft, helt klart.

Ändå: Helt okej resultat, väl? Minus den oerhört svåra sjukdomen och missad fredagsmiddag och missad sömn och missade högar med papper och missad ensamshopping (shoppade dock skor online, visar snart för de har redan kommit) så är jag ändå ganska nöjd med min ensamhelg. För jag har varit ensam. Jag har hunnit längta efter min man. Och efter mitt barn. Och jag har hunnit hänga med mig själv, vilket är något av det bästa jag vet. Så det här får vi nog göra om, tror jag.


Inga kommentarer: