lördag, juni 02, 2012

vuxensjuk

Ah. Tröttheten.
M har vaknat tusen gånger i natt känns det som och eftersom jag kände mig friskare än K igår kväll blev natten min.
Ja, för när det var dags att åka hem från Grekland blev först jag, sedan K, magsjuk. Och som tur var hann det inte bryta ut för honom förrän vi kom hem, så att han kunde ta M på planet och på bussen från hotellet medan jag mest spydde/försökte hålla mig från att spy. Spännande resa.

Och min efterlängtade första jobbdag, 1 juni, som jag peppat så inför, blev en sjukdag istället. Så himla deppigt.

Men när jag nu sitter här, vaken sedan 6 på en lördag och morgonammar M, inser jag att jag mår LITE bättre. Lite klen efter en dag utan mat eller ordentlig sjukvila, eftersom ju BÅDA de vuxna var hemma sjuka och fick hjälpas åt så gott vi kunde att ta hand om barnet, men ändå: bättre.

Så, slut på gnälligt meddelande.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: